My Ping in TotalPing.com

Jom Layan link-link dibawah nie..

Peniaga ditahan seludup pistol


GHAZALI (kiri) menunjukkan pistol jenis Glock 26 dan 40 butir peluru hidup pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Perlis di Kangar semalam.


KANGAR – Bekerja sebagai peniaga pasar malam, namun seorang lelaki dipercayai memiliki kerjaya sampingan iaitu menyeludup senjata api dari negara jiran sebelum diedar kepada kumpulan tertentu di negara ini.
Kegiatan lelaki tersebut terbongkar apabila dia ditahan pada pukul 5.30 petang bersama sepucuk pistol automatik dan 40 butir peluru hidup oleh sepasukan polis di pekan Changlun, Kedah di sini kelmarin.
Ketua Polis Perlis, Datuk Ghazali Mohd. Amin berkata, peniaga pasar malam itu disyaki merupakan pengantara yang terlibat dalam sindiket penyeludupan senjata api dari negara jiran ke negara ini.
“Dia ditahan ketika memandu kereta jenis Proton Waja dipercayai dari negara jiran semasa berhenti di lampu isyarat di pekan Changlun.
“Senjata api yang ditemui bersama suspek ialah sepucuk pistol automatik jenis Glock 26 Austria 9x19 berserta 40 butir peluru hidup caliber 9mm,” katanya pada sidang akhbar di sini semalam.

Dipetik dari: http://kosmo.com.my
.

@@ Followers @ @

Pembaca Berita PANAS!

Popular Posts