Jom Layan link-link dibawah nie..

KRU - bisnes dlm AF8


LAGU-LAGU bintang AF8 asalnya merupakan material ciptaan Edry untuk penerbitan album terbaru KRU yang dijangka dibikin Jun ini tetapi digubah semula mengikut kesesuaian genre muzik bintang-bintang baru itu.


AKADEMI FANTASIA musim kelapan (AF8) meninggalkan kaca TV dengan catatan pelbagai warna, sedikit mendukacitakan, bukan warna-warna ceria yang ingin diperhatikan sebaliknya warna-warna hitam, kelabu dan suram yang mendominasi keadaan.

Tidak habis-habis dengan omongan bahawa AF8 menjunam dari segi jumlah tontonan begitu juga dengan undian, ia juga didakwa gagal kekal bertakhta sebagai program realiti No. 1 di Malaysia dan diakui sedang menempuh era yang tenat.

Selain buat pertama kalinya peserta yang diserap masuk menerusi Afundi Masuk, Shahir yang diangkat sebagai juara masih bermain di bibir peminat, monopoli jenama KRU terhadap kesemua lima karya baru finalis AF8 menjadi persoalan.

Bukan itu sahaja, tujuh lagi single baru untuk tujuh peserta yang tersingkir juga dibikin atas jenama KRU, menjadikan Edry Abdul Halim sebagai satu-satunya komposer paling berpengaruh dalam susunan karya AF8 tahun ini. Orang paling dekat dalam gelanggang itu ialah Norman Abdul Halim sendiri.

Meskipun ada pembuat keputusan lain di belakang tabir, sebagai pengetua AF8, Norman dilihat menjadi pengadil utama yang menentukan sepakan penalti atau tendangan percuma untuk pemainnya.

Apabila KRU bolot semua single baru bintang AF8, ia seperti memecah tradisi AF sebelum ini yang membuka peluang komposer baru dan lama untuk sama-sama menyumbang lagu baru?

Sejujurnya, itulah antara pembaharuan yang cuba saya lakukan dalam AF sejak awal perbincangan bersama pihak Astro. Bukan tidak buka peluang kepada komposer lain, ada sekitar 30 buah lagu semuanya tetapi ada lagu sekadar demo, melodi tanpa lirik dan banyak yang tidak lengkap.

Edry pula ada kelebihan yang tidak perlu dipertikaikan dan saya sendiri ada bercakap tentang genre muzik setiap pelajar.

Apabila harus membikin lagu dan video klip pelajar AF8, kita terpaksa memikirkan soal privasi kerana itu format AF8. Jadi, banyak perkara harus difikirkan melibatkan rakaman audio dan video.

Ada komposer yang menghantar lagu tetapi mahu rakaman dilakukan di studio masing-masing, itu juga menimbulkan masalah.

Saya pula ada infrastruktur, ada kapasiti dan kemampuan untuk melakukan perkara itu secara efektif.

Bayangkan 12 single hanya dirakamkan dalam tempoh dua minggu dan tujuh video klip pula disiapkan dalam tempoh 10 hari.

Bagaimana pemilihan dilakukan?

Saya terlibat dalam panel yang terdiri daripada lapan orang yang dipengerusikan oleh orang kuat Astro sendiri. Tapi dalam soal pemilihan ia dibuat berdasarkan kesesuaian lagu.

Ia berlaku secara kebetulan. Saya sendiri tiada kata putus terhadap pemilihan lagu berkenaan tetapi pandangan saya diambil kira.

Asalnya, hanya sembilan lagu Edry yang terpilih untuk dirakamkan sebagai single baru AF8 tetapi pihak Astro meminta tiga lagu tambahan daripada Edry untuk disatukan di bawah satu penerbitan. Jadi tidak wujud isu pilih kasih.

Ada pihak yang mempersoalkan adilkah begitu?

Isu adil tidak wujud dan saya tidak perlu rasa bersalah kerana tidak ambil lagu komposer lain atas dasar tidak sampai hati. Saya harap pihak luar dan komposer lain akan berfikiran terbuka.

Ini baru single pertama AF8, untuk single kedua dan album penuh studio Shahir yang pertama nanti, saya sudah berbincang dengan beberapa komposer.

Bahkan saya turun padang ke Bengkel Cipta Ekspres di Port Dickson, Rabu lalu semata-mata untuk mencari material baru album Shahir dan bintang AF8 yang lain.

Sebaik sahaja AF8 tamat, strategi bisnes KRU sangat menonjol dan bijak memanipulasi peluang AF8?

Memang saya orang bisnes tapi kecintaan itu yang lebih penting. Sudah 18 tahun dalam industri, kalau sekadar fikir bisnes, saya tak buat single untuk pelajar pertama yang tersingkir. Tapi saya tidak mahu tiada peserta yang tercicir dan beri peluang sama rata kepada semua.

Sebenarnya, silap kami sendiri tidak mengumumkan tentang perjanjian KRU bersama Astro. Sebenarnya selain bertindak sebagai Pengetua, saya juga Pengarah A&R (Artist & Reportoire) kepada pelajar AF8.

Untuk AF8 juga, KRU ada perjanjian bersama sebagai pelabur, penerbit album dan rakan kongsi.

Semasa AF8 banyak tekanan dihadapi dan sekarang, isu lagu pula memberi tekanan, anda menyesal?

Tidak langsung malah sangat berpuas hati dan kalau diberi peluang untuk ubah keadaan, sedikit pun tidak akan saya ubah sebab yakin dengan strategi yang telah dilakukan dalam AF8 adalah yang terbaik dan harus diteruskan jika AF berterusan ke musim kesembilan.


Sumber dipetik :http://kosmo.com.my/

Saya lelaki normal - Anang



MASA-MASA bersama semakin hari semakin memakan waktu yang panjang. Sama-sama berpimpin tangan di atas pentas, manakala di luar pentas mereka banyak mengusik dan berbicara serius perihal dunia seni.

Tidak mungkin di sebalik hati kecil masing-masing tiada yang terusik.

"Saya lelaki normal. Tanyalah semua lelaki normal, pasti semua suka melihat seorang perempuan seperti Syahrini," ketawanya menunduk muka.

"Tentang hal jodoh itu saya pasrah kepada Allah. Kalau hati ini akan dibuka, itu juga kerana Allah. Semuanya telah ditulis di Luh Mahfuz.

"Kalaulah saya berjodohan dengan Syahrini, Alhamdulillah. Kalau tidak, mungkin ada yang lebih baik untuk kami," sambung Anang penuh falsafah.

Pernyataan Anang dibalas lirikan mata si Syahrini sambil terus mencelah manja: "Nah, Anang itu seorang yang bijakkan?."

Lalu ditanyakan apa istimewa Anang di mata Syahrini. Dia menjawab dengan muka sedikit mengejek Anang yang tertunduk menanti jawapan. "Anang itu bijak, bersahaja, taat kepada agama dan serba-serbi berkebolehan."

"Syahrini pula orangnya cantik, suaranya bagus dan baik," puji Anang membalas.

Melihat liuk dan lenggok yang terzahir oleh siswazah perundangan itu, ternyata dia wanita yang bijak menyusun kata. Sekali lagi Syahrini memuji Anang.

"Anang itu pintar, pandai bersilat lidah," ujarnya penuh seloroh.

Mungkin keserasian begitu harus dipupuk bukan sahaja di atas pentas malah harus berlanjutan sehingga ke perkongsian banyak fahaman.

Fahaman muzik Syahrini yang asalnya sebagai hobi atau sekadar memenuhi ruang keinginan bergelar penyanyi kini berdepan permaidani tenunan di tangan Anang.

Sebelum tibanya jalan penyudah angin cinta mereka, dua penyanyi itu tidak mudah menutup mulut orang, apatah lagi menjawab dan menangkis gosip media.

Menutup bicara dua hati itu, kami akhirinya dengan satu letusan daripada bibir Anang: "Jadi penyanyi tidak boleh capek (penat). Kerja sebagai penyanyi memang capek tapi wangnya enak.

"Siapa sahaja orang besar pasti capek tapi kalau tidak mahu capek duduk sahaja di rumah."

Amy gegar kampung halaman




"TIGA faktor penting untuk sebuah konsert adalah bunyi, pencahayaan dan atmosfera. Apabila tiga faktor penting ini lengkap dan sempurna, maka baru kita dapat merasakan kesemuanya dalam satu konsert yang meriah," ujar Amy, 'datuk' rock yang juga vokalis Search.

Konsert Double Trouble yang menjadi hebohan setelah berjaya di Arena Tertutup, Bukit Kiara Equestrian, Kuala Lumpur pada 1 Mei lalu bakal menggegarkan Stadium Larkin, Johor Bahru pula.

5 Jun 2010 adalah tarikh grup Search dan Wings bergabung sekali lagi di bawah bumbung Double Trouble. Selepas Kuala Lumpur dan Johor Bahru, mereka akan bertemu peminat di Kuantan, Pulau Pinang, Kota Kinabalu dan akhir sekali di Stadium Merdeka.

Dengan tiket yang masih sama harganya iaitu RM70, kedua-dua kumpulan ini menjanjikan suasana yang meriah untuk konsert kedua Double Trouble.

"Impak kali ini lebih besar daripada Kuala Lumpur. Kami sudah bersedia sepenuhnya.

"Jika di Kuala Lumpur sudah menjadi fenomena, kami bersedia untuk 'rocking' di Johor Bahru," senyum Amy membayangkan konsert di tanah kelahirannya yang dianggap sebagai 'Kota Rock'.

Search dan Wings yakin sokongan terhadap Double Trouble tidak akan padam.

"Sebenarnya isu rambut yang pernah kami hadapi dahulu kelihatan seperti akan menjadi punca kejatuhan kami.

"Tapi kesetiaan penyokong terhadap kami nampaknya tidak pernah padam," syukur Amy mengenangkan perjalanan dirinya bersama Search.


Sumber dipetik: http://kosmo.com.my

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

huhuhuhu...bagus Amy, walaupn dilanda krisis hutang tapi still tabah n bersemangat... Semoga sesiapa yg khianat Amy tue terima balasan yg setimpal...

RM5 1 kepala,PERCUMA kalo kenal?!

KUALA LUMPUR: Bayar RM5 atau beri syabu. Itu syarat keji tiga remaja panas yang dikesan sanggup membiarkan tubuh dijamah lelaki asalkan apa yang dihajati dapat dipenuhi.


Wartawan Metro Ahad menemui tiga remaja itu menerusi bantuan sumber. Seorang daripada mereka sedang berusaha untuk kembali ke pangkal jalan, namun dua lagi masih belum puas berseronok.

Ikuti pengakuan tiga remaja terbabit, seorang di Johor dan dua lagi di Sabah.


ALIN, 17 (Johor):

HANYA dalam tempoh dua tahun, lebih 30 lelaki pernah menikmati tubuhnya dan dia hanya meminta bayaran RM5 untuk satu kepala, itupun kepada lelaki yang baru dikenali. Bagi yang sudah biasa dengannya, dia memberikan secara percuma saja.

Begitulah pengakuan seorang remaja yang pernah berdepan sejarah hitam dinodai lebih daripada seorang lelaki, termasuk rakan sekolah pada satu-satu masa.

Menurut Alin, aktiviti yang sinonim dengan panggilan ‘kekah’ di kalangan remaja itu mula dilakukannya sejak berusia 16 tahun.

“Mulanya saya menyerahkan kehormatan kepada teman lelaki yang sebaya dengan saya, tetapi lama-kelamaan, ramai rakan sekolah tumpang sekaki. Teman lelaki bercerita kepada rakan mengenai keterlanjuran kami dan selepas diketahui ramai saya mula popular.

“Siap ada rakan yang bertindak umpama bapa ayam apabila dia bersusah payah mengumpul rakan sekolah yang mahu turut sama ‘kekah’ saya. Saya kenakan bayaran RM5 untuk satu kepala dan paling ramai saya pernah melayan sehingga enam orang, dapatlah RM30 untuk beli tambah nilai kad prabayar telefon dan kumpul wang beli telefon bimbit baru,” katanya.

Alin yang menetap di Johor mengakui selepas terbabit dengan aktiviti keji itu, dia berasa ketagih dan kerap melakukannya.

“Kebiasaannya saya melakukan aktiviti berkenaan ketika hari sekolah. Kami ponteng beramai-ramai dan menjadikan rumah seorang rakan untuk melakukannya. Ibu dan ayah tak tahu sebab apabila tiba waktu pulang sekolah sekitar jam 1 petang, saya sudah tunggu di depan sekolah,” katanya.

Dia semakin liar apabila dapat keluar rumah beberapa hari dengan alasan tidur di rumah kawan, walhal ikut lelaki yang baru dikenali.

“Dengan lelaki yang sudah bekerja itu pun saya di ‘kekah’ rakannya,” kata Alin yang terus hanyut dengan dunianya sehingga terpaksa bertukar sekolah.
Sudah tukar sekolah pun dia terlanjur lagi. Pernah satu ketika melakukan hubungan seks dengan rakan sekolah yang baru.

“Apabila berpeluang keluar sekolah ketika cuti, buat pula dengan orang lain. Jika kenalan itu bawa rakan, saya kena ‘kekah’ juga,” katanya.

Alin berkata, selama dua tahun terbabit dengan aktiviti keji itu, dia sudah melayan lebih daripada 30 lelaki.

“Sepanjang tempoh dua tahun itu, pernah sekali saya mengandung. Saya dapat tahu mengandung selepas sembilan bulan dan dengan bantuan rakan saya gugurkan kandungan itu di sebuah klinik.

“Perasaan serik hanya seketika saja. Selepas itu saya hanya memikirkan untuk berseronok saja,” katanya.

Alin menyedari risiko tabiat buruknya itu, tetapi dia mengakui tidak terlalu memikirkannya sangat.

Kini, dia cuba membuka lembaran baru dalam hidupnya dengan menjauhi rakan yang hanya tahu merosakkannya. Katanya dia sedar, bukan mudah untuk berbuat demikian tetapi mahu berubah demi ibunya.

“Walaupun bermasalah, saya tetap mengambil peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM). Keputusan tidak seberapa, tetapi saya juga mahu merubah kehidupan saya.

“Saya kasihan dengan ibu yang banyak berkorban membesarkan saya. Sudah puas saya melihat dia menangis kerana saya dan saya tidak mahu dia menangis lagi,” kata Alin yang kini mencari peluang untuk melanjutkan pelajaran.


NURUL, 16 (Sabah):


NURUL hanya perlu diberikan syabu jika mahu menikmati tubuhnya. Mulanya dia hanya ingin mencuba syabu yang dikatakan membuatkan sesiapa yang mengambilnya menjadi seronok, tetapi percubaan secara ‘suka-suka’ itu membuatkan dia ketagih.

“Saya mula menghisap syabu beberapa tahun lalu, Akibat ketagih, saya mula keluar malam secara senyap untuk berfoya-foya selain mendapatkan bekalan daripada rakan lelaki yang sedia memberi dadah itu dengan syarat mengadakan hubungan seks,” katanya.

Menurutnya, keseronokan berhibur, termasuk mendapat bekalan syabu secara percuma menyebabkan dia rela menyerahkan tubuh sebagai balasan.

“Setiap kali diberi syabu, saya rela ditiduri oleh lelaki,” katanya yang menghisap syabu tiga kali dalam seminggu.

Dia biasa melakukan aktiviti itu di rumah rakannya ketika ibu bapa rakannya itu keluar bekerja.

“Selepas semuanya selesai, saya akan pulang ke rumah sebelum gelap atau malam,” katanya.

Remaja bertudung itu mengaku ketiadaan wang untuk membeli syabu selain ketagihan memaksanya sanggup tidur dengan lelaki yang boleh membekalnya syabu.

“Biasanya, syabu dijual dalam sekitar harga RM30 hingga RM50 bagi satu tiub sepanjang satu sentimeter dan boleh dikongsi sehingga lima orang.

LINA, 16 (Sabah):

DIA mengakui mula mengambil syabu selepas berkawan dengan Nurul. Keseronokan mengambil bahan terlarang itu menyebabkannya kehilangan dara empat bulan lalu.

“Kerana syabu saya sanggup menyerahkan tubuh kepada sesiapa saja yang
memberikan saya barang itu. Apabila bersama rakan, saya sukar menolak ajakan dan pelawaan untuk menghisap syabu kerana mereka tidak lokek berkongsi bekalan.

“Saya juga rela dinodai kerana keseronokan paling utama,” katanya.

Sumber dipetik: http://www.hmetro.com.my

Wowwww..... Panas!!!

KUALA LUMPUR: “Saya mohon maaf di atas ketelanjuran saya berpakaian pada malam itu,” kata pelakon jelita, Rozita Che Wan, mengulas kontroversi yang mencetus perdebatan dalam laman blog hiburan serta ruangan gosip di media cetak.

KONTROVERSI...Rozita bersama artis yang hadir pada Konsert Akhir  AF8.
KONTROVERSI...Rozita bersama artis yang hadir pada Konsert Akhir AF8.

Justeru, dia berharap tidak perlulah semua pihak memperbesar atau mensensasikan isu terbabit.


“Saya tak nak komen banyak-banyak mengenainya,” katanya dalam kenyataan melalui SMS kepada Metro Ahad ketika diminta mengulas isu skirt pendek yang dipakainya ketika menghadiri Konsert Akhir Akademi Fantasia Kelapan (AF8).


Isu berkenaan mula tercetus apabila gambar Rozita bersama seorang lagi pelakon, Azza Elite, duduk dengan keadaan seksi disebabkan skirt dipakainya agak singkat, tersebar dalam beberapa blog hiburan, sekali gus mengundang pelbagai reaksi, tambahan pula pelakon kelahiran Alor Setar, Kedah, itu, menunaikan umrah baru-baru ini.


Ada yang mendakwa pakaiannya dengan skirt pendek paras atas lutut hingga menampakkan paha putihnya itu dan Azza Elite yang juga berskirt singkat amat tidak sesuai kerana konsert berkenaan dihadiri ramai remaja.

Mengenai isu berkenaan yang sengaja disensasikan, terutama di blog hiburan, Rozita berkata, ia hak sesiapa untuk menulis apa yang mereka mahu.


Menurutnya, dia juga bukan sengaja mahu menunjukkan pakaiannya pada malam itu, apatah lagi untuk dirakamkan gambarnya untuk tontonan umum, terutama di Internet. “Ketika jurugambar nak ambil gambar saya malam tu, saya dah tanya, nampak peha tak? Dia jawab close-up saja...tak sangka pula jadi macam ini, apapun saya minta maaf di atas ketelanjuran saya berpakaian.


“Saya tahu ramai (wartawan) yang cari saya untuk minta komen mengenai isu itu. Saya malas nak cakap apa-apa lagi...lagi pun benda tak elok tidak payah nak diperbesarkan,” katanya.


Rozita yang kerap dikaitkan dengan orang kenamaan mengumumkan dia bakal menamatkan zaman jandanya dengan seorang pemuda yang kini berkhidmat di sektor perbankan di Singapura.


Ibu kepada dua anak, Ammar Effendy, 14, dan Aniq Ezzra, 12, bakal berhenti daripada lakonan kerana mahu menumpukan perhatian kepada perniagaan dan anak.


Difahamkan, pelakon itu menyimpan hasrat untuk menunaikan umrah sekali lagi pada Ramadan nanti.

Sumber dipetik: http://www.hmetro.com.my

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kita dgr apa kata Gayah Gebu:

Sumber dari: http://www.hmetro.com.my

GAYAH GEBU: Spesies tak makan saman

ISU artis berpakaian menjolok mata sudah banyak kali Gayah bebelkan. Rasa sudah naik muak untuk memperkatakannya. Bagaimanapun, minggu ini Gayah nak bebel lagi pasal isu itu sebab geram sangat.

Nak kata tak matang, masing-masing dah dewasa, dah rasa jadi isteri dan ibu. Namun penampilan mereka ketika hadir konsert akhir AF8, umpama orang yang cetek fikiran.


Entah apa masalah yang dihadapi, mereka muncul dengan memakai skirt pendek atas paras lutut! Alahai... nak bergaya sekalipun tidak perlulah tampil begitu. Takkan nak tarik perhatian orang.


Korang dah memang cantik pada pandangan peminat, tak perlulah pakai seksi sangat. Tak pakai seksi pun sudah jadi perhatian ramai. Gayah masih ingat wajah salah seorang artis itu ketika memakai tudung.


Sejuk hati Gayah sebab artis itu nampak manis sangat. Tidak boleh ke pakai pakaian yang lebih sopan? Kalau Gayah ada kuasalah, memang Gayah tak benarkan mereka masuk. Gayah suruh mereka balik rumah dan salin baju yang sopan sikit. Tengoklah sekarang... gambar korang dah tersebar. Berapa ramai mata yang melihat, termasuklah lelaki hidung belang.

Salah seorang artis itu baru saja mengerjakan umrah dan pernah kata nak bersara tahun depan sebab tak tahan ditohmah. Apa tak boleh fikir ke? Dah kau pakai macam itu, memang mintak ditohmah.


Aduh... Gayah tengok kau macam orang tak ada pendirian. Yang lagi seorang, selalu sangat buat hal. Gayah dah cop dia memang jenis tak makan saman.


Apapun, pelik jugalah Gayah. Rasanya dua artis itu bukanlah rapat sangat, tetapi boleh hadir dengan penampilan 'seksa' dan duduk pula bersama. Macam dah dirancang pula.


Tak tahulah Gayah. Tapi, dengar ceritanya asalkan lalu depan penonton, korang dapat sorakan. Wah... dapat glamor lebih nampaknya. Kembang kuncup hidung gamaknya.


Tahap seksi artis kita semakin lama semakin menjadi-jadi. Sekarang, ada yang memuji penampilan seperti itu, nanti lama kelamaan, yang menegur agaknya akan dikecam sebab yang memuji lebih ramai.


Iskh... tak mustahil boleh jadi begitu, al-maklumlah akhir zaman. Makin besar kepalalah artis yang termasuk dalam golongan berkenaan. Alahai... tak kuasa Gayah bebel lagi.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

betul tue cik gayah oii... mmg nk cari publisiti jea... oooooppsss... kalo dah pakai seksi tue nk cover2 lg buat per??? dah sendiri nk dedahkan lg mau tutup2... terlaser plak huhuhuh....

@@ Followers @ @

Pembaca Berita PANAS!

Popular Posts