Jom Layan link-link dibawah nie..

Liyana Jasmay: Pengganti Diana Daniella



KATA Liyana Jasmay dan Syamsul Yusof, mereka tidak bercinta. Namun daripada keintiman yang ditunjukkan pada sesi fotografi bersama Kosmo! baru-baru ini, ia boleh diklasifikasikan sebagai terbit bunga-bunga cinta antara kedua-dua pelakon utama filem Khurafat itu.

Barangkali tempoh penggambaran Khurafat sepanjang 25 hari sudah cukup bagi mereka untuk mencipta kemesraan meskipun ia adalah gandingan pertama mereka.

Tatkala disuakan persoalan kelas hubungan mereka, mereka menafikan sedang menyulam kasih. Apatah lagi menurut gadis 22 tahun itu, dia tidak pernah sekali pun mengenali ‘suaminya’ itu secara rapat sebelum terbabit dengan Khurafat.

“Saya tidak pernah kenal dengan dia (Syamsul) secara rapat dan gandingan pertama bersama dia membuatkan saya berasa kekok. Mungkin sebab sebelum ini kami tidak pernah berkawan dan hanya kenal sebagai rakan artis,” katanya.

Terus-terusan memuji, Liyana turut mengangkat martabat Syamsul sebagai antara bujang terhangat dan pada usia 26 tahun, anak kepada pengarah dan penerbit ternama, Datuk Yusof Haslam itu turut dilihat mempunyai sisi yang matang serta mampu menggalas tanggungjawab dengan baik andai kata bergelar suami kelak.




SYAMSUL dan Liyana menolak dakwaan mereka sedang bercinta.

Bagaimanapun selepas diasak lagi dengan kisah percintaan antara mereka, Liyana sambil ketawa memberitahu, jika boleh, dia ingin berkasih dengan mat saleh.

“Kalau boleh saya nak mat saleh. Apa-apa pun saya kini masih solo. Lainlah kalau sudah ada orang masuk meminang dan pada ketika itu, sudah tentu sudah ada cincin di jari manis saya dan pada waktu itulah saya bukan lagi solo,” sambil menunjukkan jari manisnya.

Tidak mahu lagi mendesak Liyana yang sudah cukup memberikan pengakuan, persoalan cinta dialihkan pula kepada Syamsul untuk pemeriksaan balas.

Ditanya mungkinkah Liyana adalah calon terbaik mengisi hatinya selepas melalui episod duka dengan Diana Danielle, pemuda itu hanya mampu tersenyum sambil memandang si genit yang duduk di sebelah.

“Bagi saya, dia (Liyana) seorang yang gila-gila. Saya seronok bekerja dengan dia, tetapi kami hanya teman biasa.

“Saya juga menginginkan seorang isteri yang tidak tinggal solat serta memahami karier seni saya sekiranya dia bukan dalam bidang yang sama seperti saya,” tutur Syamsul yang kredibilitinya semakin mendapat pengiktirafan banyak pihak.

Kembali kepada realiti ‘hubungan’ mereka dalam Khurafat, Syamsul memberitahu dia gemar untuk bekerja dengan lawan main yang tidak pernah berganding dengannya.

Pertama kali berganding dengan Liyana, Syamsul menyifatkan aktres tersebut sangat komited.

“Dia juga sesuai untuk membawa watak Aishah, iaitu seorang isteri yang bertudung dan saya berpuas hati dengan mutu lakonannya,” katanya yang sudah pernah berganding dengan beberapa pelakon wanita lain seperti Fasha Sandha, Nabila Huda dan Scha Al-Yahya.






PERTAMA kali berganding, Syamsul dan Liyana mudah serasi.

Sementara itu, penyandang Pelakon Wanita Terbaik pada Festival Filem Malaysia Ke-22 (FFM22), Liyana mengaku gementar pada babak awal membawa watak tersebut apatah lagi ini adalah gandingan pertama kali mereka.

Katanya: “Saya mengambil masa seminggu untuk menyesuaikan diri dengan ‘suami’ saya itu.”

Menurutnya lagi, untuk menjayakan watak sepasang suami isteri, hubungan kimia perlu wujud di antara mereka agar keserasian mudah dicapai.

“Kami berjaya membina kimia semasa di set penggambaran dalam masa seminggu. Namun begitu, saya akui bergelut untuk menyampaikan dialog kerana cara Syamsul berbeza dengan saya, jadi saya perlu berhati-hati sebab takut terikut-ikut dengan cara dia.

Sumber dari: KOSMO!

FASHA berBIKINI: Jejai mungkin tinggalkan FASHA


FASHA SANDHA


KUALA LUMPUR – Selepas gambar kontroversinya memakai bikini di Bali, Indonesia tersebar di Facebook dan disiarkan Kosmo!, pelakon popular Fasha Sandha bertindak menghilangkan diri sehingga menimbulkan rasa tidak senang beberapa pihak.

Disebabkan tidak mahu membuat penampilan umum, Fasha membatalkan kehadirannya ke Pertunjukan Fesyen Cheongsam Green anjuran gedung beli-belah The Weld di sini pada saat-saat akhir semalam.

Tindakannya itu menyebabkan pereka terkenal, Hazree Wahid, 29, terpaksa menarik diri daripada majlis itu kerana busana Cheongsam yang dicipta khas untuk diperagakan oleh Fasha tidak dapat dipertontonkan.

Dia kecewa dengan sikap tidak profesional Fasha yang dianggapnya mementingkan diri sendiri.

“Dia (Fasha) sepatutnya menggayakan busana saya yang direka khas mengikut ukuran badan dia tetapi malangnya pada pukul 10 pagi tadi (semalam), dia beritahu tidak dapat hadir kerana ada hal lain.

Sumber dari: KOSMO!

@@ Followers @ @

Pembaca Berita PANAS!

Popular Posts