Jom Layan link-link dibawah nie..

Rossa-Pentas ratu cinta




SELAYAKNYA Sri Rossa Roslaina Handiyani menerima jolokan Ratu Cinta Seberang kerana majoriti lagu yang dihamburkan kepada lebih 4,000 peminatnya di Stadium Putra, Bukit Jalil pada malam 29 Mei lalu adalah bait-bait cinta dan kasih sayang. 'Pencinta Rossa' dapat merasai kelunakan suara dan menatap penyanyi comel itu.

Tubuh Rossa yang genit itu melontarkan vokal yang mantap lagi merdu. Dia beraksi manja di setiap sudut pentas, membikin hati penonton tercuit walau hanya dengan ketawa kecilnya. Konsert itu turut disaksikan oleh isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor yang juga pemuja penyanyi kelahiran Sumedang, Indonesia itu.

Air mata dan gelak tawa berselang seli menandakan konsert yang dibawakan syarikat Lima Duabelas itu terangkum segala rasa. Tak dapat disangkal keperibadian dan kisah silam Rossa terbawa-bawa dalam minda peminat. Rossa seakan melagukan kisah hidup yang ada cubitan rasa sedih, duka, ketawa dan nakal.

Cantik bertukar busana rona merah, coklat, hitam dan putih, Rossa bercerita lewat 20 buah lagu termasuk Tegar, Ayat-ayat Cinta, Aku Bukan Untukmu dan Pudar.

Tidak ketinggalan bersatu pentas bersama rakan senegaranya, kumpulan ST 12 dan Ungu. Pasha, vokalis 'duda keren' wajib melantunkan vokal bersama Rossa lewat lagu hit mereka, Terlanjur Cinta.

Lebih menambahkan kemeriahan apabila muncul sebelumnya si jejaka Malaysia dengan penuh emosi, Aizat bergandingan bersama Rossa menyanyikan lagu hit Hanya Kau Yang Mampu.

Jujurnya kemunculan Aizat menambahkan getar malam itu. Hanya berdiri namun jejaka yang kini popular menerusi lagu Susun Silang Kata itu mampu memberikan getaran kepada penonton. Aizat pilihan duet yang tepat untuk Rossa dan umum merasainya.


KOLABORASI dua negara antara Aizat dan Rossa membuahkan jeritan para penoton yang membanjiri Stadium Putra.


Sayangnya cela malam itu tercalit pada hiasan pentas yang kurang setara dengan penyusunan muzik hebat Yovie Widianto. Rasanya pentas dan pencahayaan terlihat biasa dan menenggelamkan sedikit rasa eksklusif malam tersebut.

Namun, segalanya dapat ditutupi dengan pemilihan dan penyusunan lagu yang hebat bersama orkestra. Tidak ketinggalan kemunculan kumpulan koir anak-anak Permata Seni di bawah didikan Syafinaz Selamat menambahkan rasa genit malam tersebut.

Anak-anak penuh bakat seni itu menyanyi girang berkongsi pentas dengan seorang diva Indonesia.

Itulah mimpi Rossa sebagai anak seni. Konsert Melodi Cinta Rossa adalah realiti kegembiraannya atas air mata yang dulu pernah tumpah. Ia tanda ketabahan seorang wanita bernama Rossa.


Dipetik dari: http://kosmo.com.my

Budak 2 tahun merokok dirawat





JAKARTA - Seorang budak dua tahun yang menghisap 40 batang rokok sehari, Ardi Rizal (gambar) kini menerima rawatan untuk menghapuskan ketagihan merokok, kata Pengerusi Suruhanjaya Perlindungan Kanak-Kanak Indonesia, Arist Merdeka Sirait semalam.

Ardi merokok semasa dia berumur 18 bulan. Imej dia menghisap rokok telah disiarkan di stesen televisyen antarabangsa selepas media tempatan melaporkan berita mengenainya.

Menurut Arist, budak itu kini berada di bawah jagaan pihak suruhanjaya sejak lewat bulan lalu dan sedang menjalani terapi psikologi.

"Kami berusaha untuk mengurangkan jumlah rokok yang dihisapnya dari 40 kepada 20 batang sehari," katanya.

"Kami membuatkan dia sibuk dengan aktiviti seperti belajar, bermain dan mengikuti trip rekreasi. Namun, adalah sukar untuk mengurangkan ketagihan merokok. Ia mengambil masa," tambahnya.

Dipetik dari: http://kosmo.com.my

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bangang punya mak bapak dia nie...bodoh tahap bangang.....

Ayu Raudhah IQ rendah?





WAJAH nan cantik dan sedap mata memandang memang senang untuk dijadikan penyeri produk mahupun jurucakap yang mempromosikan sesuatu jenama.

Tuah badan gadis manis setara namanya, Ayu Raudhah Che Wan, 26, menjadi pilihan pengasas produk Giena Skincare, Beauty Arena Sdn. Bhd., Nor Azizan Ghazali.

Wajahnya yang ayu mendapat perhatian lantas dilantik sebagai duta produk kecantikan Giena Skincare dan Francais Beauty Palace.

Majlis menandatangani kontrak tersebut telah diadakan di The Saujana, Subang pada 11 Mei 2009 lalu.

Tiada angin, tiada ribut timbul cerita yang menyatakan khidmat pelakon yang pernah membintangi siri popular Nur Kasih itu ditamatkan gara-gara gagal berkomunikasi dengan baik.

Malah, timbul isu bahawa pelakon muda ini gagal memberikan informasi lengkap tentang produk seolah-olah membayangkan tahap pemikirannya sememangnya rendah.

Sensasi Bintang menghubungi Ayu dan bertanyakan tentang isu 'bimbo' yang dikaitkan dengan dirinya.

Dia menjawab dengan tenang dan penuh ketawa mesra. Malah, sempat bercerita tentang perkembangan terbaru dirinya.

Khabarnya anda baru pulang daripada mengerjakan umrah. Bagaimana pengalaman di sana?

Ayu dan kakak, Rozita telah selamat pulang pada 8 Mei lalu setelah 13 hari mengerjakan umrah.

Ayu rasa seronok dan teruja dapat mengerjakan ibadah di sana. Sempat juga Ayu berdoa agar kejayaan sentiasa datang dalam hidup Ayu.

Setelah Nur Kasih, khabarnya akan muncul lagi dalam sebuah drama yang memaparkan anda sebagai gadis bertudung. Selesa dengan karakter-karakter baik ini?

Ayu terlibat dalam penggambaran drama bersiri arahan Feroz Kadir, Janji Kekasih untuk slot Zehra di TV3.

Dalam siri yang dibintangi oleh Jue Aziz, Fezrol Khan dan Almy Nadia itu, Ayu membawakan watak Alyah yang menuntut Ayu bertudung.

Satu sisi positif, bila Ayu diberikan watak bertudung, kuranglah kontroversi ke atas diri Ayu dan khalayak nampak Ayu tampil dengan karakter sebegitu.

Dalam masa yang sama, Ayu berharap akan mendapat watak lain yang tidak stereotaip.

Bagaimana pula dengan hubungan cinta? Ramai yang tertanya-tanya status anda bersama pemain bola sepak Zaquan Adha?

Alhamdulillah, setakat ini hubungan kami berjalan dengan baik malah semakin rapat. Tapi jujur Ayu katakan yang kami belum ada perancangan untuk bertunang atau kahwin.

Ayu sudah pun bertemu dengan keluarganya buat kali pertama sebelum Ayu pergi ke Mekah. Malah, pulang ke Malaysia, Ayu turut berjumpa sekali lagi untuk memberikan ole-ole yang Ayu belikan di sana.

Kononnya kontrak selaku duta produk Giena Skincare Ayu Raudah dan Francais Beauty Palace sudah ditamatkan. Benarkah?

Sebenarnya dari awal tahun lagi kontrak itu sudah tamat dan tidak disambung atas kesilapan teknikal.

Mungkin boleh ceritakan masalah teknikal yang timbul tersebut?

Saya kini menjadi duta bagi produk Sinari Kolagen. Jadi saya tidak boleh menyambung kontrak saya yang sudah tamat bersama Giena. Itu sahaja.

Ada yang menyatakan kontrak tidak disambung ekoran pihak penaja tidak berpuas hati dengan prestasi anda?

Kalau mahu cakap tentang disiplin, Ayu sentiasa hadir ke sesi penggambaran mahupun promosi yang telah disusun untuk Ayu.

Malah, Ayu sentiasa kemas kini jadual Ayu dan tidak pernah gagal untuk menghadirkan diri. Sampai sekarang sebenarnya, Ayu masih berhubung baik dengan mereka walaupun sudah tamat kontrak.

Sejauh mana pula kebenaran yang mengatakan anda gagal bertindak sebagai jurucakap yang baik. Ada tak kaitan dengan pemahaman yang rendah terhadap produk tersebut?

Ayu sentiasa memberikan jawapan berdasarkan pemahaman Ayu terhadap produk tersebut. Ayu cakap apa yang Ayu tahu dan tidak faham kenapa timbul cerita sebegini.

Mungkin ada yang tidak berpuas hati tetapi hingga kini hubungan Ayu dan Puan Nor Azizan Ghazali iaitu pengasas produk berjalan baik dan dia tidak pernah cakap apa-apa tentang kurangnya pemahaman Ayu terhadap produk tersebut.

Apa komen anda bila umum sentiasa mahu tahu akan kisah kakak Ayu, Rozita Che Wan dan tertanya-tanya tentang persaraan dirinya daripada dunia seni serta pilihan bakal suaminya yang dikatakan menyerupai Akshay Kumar?

Ayu sentiasa menyokong apa sahaja jalan yang Kak Ta (Rozita) pilih. Ayu yakin dia akan ambil jalan yang terbaik untuk dirinya.

Kalau dia mahu bersara dan kahwin, itu pilihan dia dan Ayu sebagai adik sentiasa menyokongnya daripada belakang.


Dipetik dari : http://kosmo.com.my

@@ Followers @ @

Pembaca Berita PANAS!

Popular Posts