My Ping in TotalPing.com

Jom Layan link-link dibawah nie..

Mansuhkan UPSR & PMR: Laporan cadangan siap

KUALA LUMPUR – Laporan penuh perhubungan cadangan memansuhkan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) dan Penilaian Menengah Rendah (PMR) telah siap.
Timbalan Menteri Pelajaran, Dr. Mohd. Puad Zarkashi (gambar) berkata, keputusan mengenai perkara itu akan diumumkan oleh Timbalan Perdana Menteri yang juga Menteri Pendidikan, Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam masa terdekat.
“Pada masa kini belum ada keputusan akhir lagi, biar Timbalan Perdana Menteri yang umumkan. Setahu saya laporan itu sudah siap,” katanya.
Beliau berkata demikian selepas merasmikan majlis penutup Projek Fasa Kedua Pendidikan Malaysia-Australia untuk Afghanistan (MAEPA) di Institut Perguruan Bahasa-Bahasa Antarabangsa Lembah Pantai di sini.
MAEPA merupakan projek usahasama Malaysia dan Australia untuk melatih jurulatih utama dari Afghanistan bagi mempelajari kemahiran pedagogi dan penyampaian pendidikan dalam meningkatkan kualiti pendidikan di negara peserta.
Mohd. Puad berkata, keputusan sama ada memansuhkan kedua-dua peperiksaan itu perlu dibuat secara berhati-hati bagi memastikan ia merupakan satu keputusan yang memberi manfaat kepada pelajar sekolah di negara ini.

@@ Followers @ @

Pembaca Berita PANAS!

Popular Posts