My Ping in TotalPing.com

Jom Layan link-link dibawah nie..

Laman web untuk si curang


NOEL BIDERMAN


LONDON - Satu laman web yang menggalakkan suami berlaku curang kini telah melanda Britain, lapor akhbar The Sun semalam.
Sebelum ini laman web itu, ashleymadison.com. telah mempunyai tujuh juta ahli di Amerika Syarikat (AS), Kanada dan Australia.
Pemilik laman web itu, Noel Biderman yang sudah berkahwin dan mempunyai dua anak berharap, seramai sejuta orang di Britain diharap akan mendaftar menjadi ahli menjelang Krimas tahun ini.
Menurut Biderman: "Ashleymadison seperti satu laman temu janji tradisional tetapi ia hanya untuk orang yang telah mempunyai hubungan (dengan isteri atau kekasih)."
Dia berkata, lelaki yang mahu menipu pasangan mereka kini menggunakan laman tradisional seperti Facebook dan match.com tetapi menyembunyikan fakta bahawa mereka sudah berkahwin.
"Penyelidikan saya menunjukkan 30 peratus daripada mereka menanggalkan cincin perkahwinan apabila menggunakan talian (Internet)," katanya.
"Justeru, saya tidak mewujudkan kecurangan tetapi saya mendapati saya boleh menggunakannya dengan menjauhkan orang dari laman temu janji tradisional dan membiarkan mereka mengetahui bahawa terdapat komuniti lain yang membolehkan kedua-dua pihak menjadi lebih jujur dengan apa yang mereka lakukan," tambahnya.
Laman itu yang mengggunakan slogan Hidup Ini Singkat telah mendapat liputan di AS dan rangkaian televisyen termasuk CNN dan Fox News.
Anggota-anggota laman itu dikenakan bayaran £49 (RM239) dan mereka boleh saling menghantar e-mel, bersembang di Internet, memasuki bilik tidur maya dan menghantar hadiah maya. - Agensi

@@ Followers @ @

Pembaca Berita PANAS!

Popular Posts