My Ping in TotalPing.com

Jom Layan link-link dibawah nie..

Akhbar pentingkan KEUNTUNGAN!

Tapis dahulu sebelum disiar dalam akhbar - PPIM




KUALA LUMPUR – Persatuan pengguna menyifatkan iklan khidmat seks yang berselindung di sebalik nama ‘rumah urut’, ‘urutan tradisional’ dan sebagainya seperti yang disiarkan dalam sesetengah akhbar sebagai tanggungjawab syarikat akhbar yang menyiarkannya.

Perkara itu ditegaskan oleh Setiausaha Agung Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Datuk Dr. Maamor Osman (gambar) yang mahu tindakan diambil terhadap pihak akhbar yang menyiarkan iklan tersebut.

Katanya, pihak akhbar sepatutnya menyemak dan memastikan profil pengiklan terlebih dahulu sama ada iklan perniagaan itu sah dari segi undang-undang atau sebaliknya.

“Ini adalah salah satu polisi sosial media cetak dan pihak akhbar tidak harus hanya mementingkan aspek keuntungan semata-mata. Janganlah asal dapat iklan terus dicetak tanpa usul periksa,” katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Sehubungan itu, beliau berharap pihak-pihak berkuasa seperti Kementerian Dalam Negeri (KDN), Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) dan pihak-pihak lain mengambil tindakan terhadap akhbar-akhbar terbabit.

@@ Followers @ @

Pembaca Berita PANAS!

Popular Posts