My Ping in TotalPing.com

Jom Layan link-link dibawah nie..

Rini tinggalkan Radio Era demi Nyanyian??


NEKAD meninggalkan kerjaya sebagai deejay radio Era, Rini mahu tampil agresif sebagai penyanyi.


BULAT hati Rini meninggalkan dunia penyampaian radio April lalu. Bukan tidak mahu menggendong tuah yang datang bergolek setelah keluar daripada Akademi Fantasia musim ketujuh, namun Zulzafrini Zulkifli mempunyai sebab untuk tidak lagi bergelar deejay radio Era.

Di mata gadis manis bertudung berusia 26 tahun ini ada lebih pancaran apabila bercerita soal nyanyian.

Dia akur dan jujur menyatakan semasa bekerja di stesen radio Era, single bertajuk Mainan Jiwa nyanyiannya tidak dimainkan di radio-radio lain dan dia tidak mahu situasi itu berterusan.

"Saya keluar secara baik daripada Era. Kontrak saya sebagai deejay selesai dan saya ada sebab kenapa tidak menyambungnya semula.

"Era banyak memberi saya pengalaman yang baik dalam hidup juga platform kepada karier saya. Tapi saya mahu serius bergelar penyanyi.

"Saya rasa sedikit merugikan apabila lagu sebaik Mainan Jiwa yang ditulis oleh Aidit Alfian dan lirik oleh Ad Samad tidak diperdengarkan secara menyeluruh kepada umum.

"Kini setelah meninggalkan status deejay Era, saya mahu dilihat sebagai penyanyi," ujarnya serius dalam kelajuan dia berbicara dan tidak hairanlah kenapa dia pernah bergelar deejay.

Keyakinan itu ditambah lagi dengan dorongan orang-orang kuat di belakangnya.

Kakitangan produksi Indigital yang merangka perjalanan Rini untuk bergelar penyanyi membuatkan adrenalinnya lebih memuncak.

Dia diberikan informasi dan asas dunia hiburan yang sebenar.

Bagi Rini ini bukan lagi masa untuk bermain-main dengan waktu, dia harus terus melangkah membuka kekudanya agar tidak kekok di gelanggang nyanyian.

"Ini sebenarnya memang minat saya yang utama. Saya tidak mahu dilihat sebagai penyanyi tangkap muat.

"Sekarang selain mempromosikan lagu Mainan Jiwa ini di setiap stesen radio dan media, saya turut mengumpulkan material untuk album saya," ujarnya.

Melihatkan hasil kutipan nada sambung peribadi (Ring Back Tone) melalui single itu, ia turut mendorong Rini supaya serius menyanyi.

"Bukan kerana duit semata-mata tetapi saya dapat lihat sendiri sebenarnya lagu saya dapat diterima umum," ujarnya puas hati.

Kembar kepada Zulzafrina ini mempunyai segunung harapan. Dia mahu jambatan perkenalan status baru itu melekat di hati umum.

Tinggallah kenangan bermalam di konti deejay, kini dia mahu tangannya pantas memegang mikrofon dan menyalurkan vokalnya ke pendengaran khalayak.

Realitinya, dia memang mahu bergelar penyanyi.

Dipetik dari: http://kosmo.com.my

@@ Followers @ @

Pembaca Berita PANAS!

Popular Posts