My Ping in TotalPing.com

Jom Layan link-link dibawah nie..

Inul gerudi serik mengandung!


INUL seboleh-bolehnya tidak mahu anak sulungnya, Yusof mengikut jejak langkahnya menjadi penyanyi.


SELEPAS 13 tahun berkahwin tanpa zuriat, penyanyi dangdut Indonesia yang popular dengan goyang gerudinya, Inul Daratista, membuat keputusan akhir dengan mencuba kaedah bayi tabung uji setelah pelbagai cara dan usaha untuk memiliki zuriat tidak menjadi.

Justeru, Inul disahkan mengandung pada pertengahan tahun 2008 dan pada 19 Mei 2009, lahirlah zuriat sulung yang diimpi-impikan selama ini yang diberi nama, Yusof Ivander Damares.

Waktu itu, kegembiraannya dan suami, Adam Suseno tidak terungkap dan bersyukur ke hadrat Ilahi kerana membenarkan mereka merasai menjadi seorang ibu dan ayah setelah sekian lama menanti.

Namun, biarpun gembira kerana berjaya memiliki anak dengan proses bayi tabung uji, akui Inul, dia tidak sanggup untuk bergelut dengan rasa sakit sepanjang sembilan bulan mengandungkan Yusof.

"Bayangkan, ketika proses persenyawaan dibuat, saya diberi suntikan hormon setiap pagi dan tubuh saya semakin hari semakin gemuk.

"Masalah gemuk saya tidak kisah sangat. Cuma saya tak sangka melalui proses ini, ia agak merumitkan. Manakan tidak, selepas menjadi benih, doktor memasukkan gunting di tempat peranakan untuk proses persenyawaan dan saya tidak boleh bergerak selama lapan jam.

"Nak ikutkan saya boleh dapat kembar, tapi sebab tidak tahan dengan kesakitan, saya bergerak sana sini. Memang ia satu proses yang sangat menyiksakan. Sebab itu bila orang tanya tentang penambahan zuriat, saya kata tidak buat masa ini. Saya rasa serik," akui Inul selepas sidang akhbar Konsert 1 Inul Darastita di Sunway Hotel Resort & Spa, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Tambahnya, ketika dalam proses hamil, dia agak kecewa bila ada beberapa pihak yang mempersoalkan proses kehamilan yang dilakukan yang kononnya ia dihasilkan menggunakan benih lelaki lain.

Bagaimanapun, Inul mengambil pendapat-pendapat negatif tersebut secara positif kerana menganggap proses bayi tabung uji agak baru dan jarang didengar di Indonesia.

"Tak mungkin saya pakai benih orang lain tetapi ia dari benih suami saya. Saya membuat proses ini kerana saya dan Adam tidak mandul. Cuma rahim saya mempunyai ketumbuhan yang membuatkan saya tidak boleh melalui proses mengandung secara normal.

"Pada awalnya, memang pelbagai persoalan yang dibangkitkan tentang proses yang saya lakukan ini, sehingga ia menjadi perbahasan ulama di program temu bual di Indonesia.

"Alhamdulillah, selepas ia dibahas, respons daripada kebanyakan ulama serta masyarakat lain sangat positif. Malah, ulama itu sendiri memberitahu, proses bayi tabung uji sah jika ia datang daripada benih suami dan isteri.

Bercerita mengenai pengalamannya bergelar status ibu, Inul ternyata mahu memberi perhatian terhadap anaknya sebaik yang mungkin.

Malah, penyanyi kelahiran Pasuruan, Jawa Timur itu telah mula mengurangkan aktiviti seninya dengan mengambil hanya tiga undangan persembahan dalam seminggu.

Bagaimanapun, jelas Inul, seboleh-bolehnya, dia enggan Yusof mengikut jejak langkahnya menjadi seorang penyanyi bila dewasa kelak.

"Selepas 13 tahun menunggu, terasa kini hidup kami lebih lengkap dan saya rasa lebih tenang kerana terasa segala hasil kerja daripada titik peluh saya selama ini dapat diberikan kepada Yusof.

"Kini saya banyak menghabiskan masa di rumah. Apapun, seboleh-bolehnya saya tidak mahu Yusof menjadi penyanyi bila dewasa nanti. Cukuplah saya seorang sahaja yang merasai pahit getir sebagai penyanyi dan saya tak mahu dia menangis.

"Cuma, saya berdoa agar Yusof dapat menjadi seorang anak yang berguna terhadap dirinya sendiri, keluarga dan negara.

"Dulu saya hanya dapat merasai pelajaran sampai tingkatan satu sahaja dan terus bekerja mencari rezeki untuk keluarga. Jadi saya mahu Yusof mempunyai pendidikan yang bagus dan pintar," bicaranya dalam senyuman.

Konsert 1 Inul Daratista

Dua tahun lalu, iaitu pada Julai 2008, Inul telah dikejutkan dengan berita konsertnya yang terpaksa dibatalkan di saatsaat akhir gara-gara tidak mendapat permit.

Tidak serik dengan insiden yang telah berlaku, Inul menganggap ia sebuah rencah kehidupan pahit yang terpaksa diterima bagi seorang penyanyi.

Bagiamanapun, kali ini, Inul mahu menebus rasa kekecewaannya yang gagal menghiburkan peminat-peminatnya pada dua tahun lalu dipentas dan bakal beraksi semula di Malaysia.

"Insiden pembatalan konsert tersebut tidak langsung membuatkan saya serik. Sebaliknya saya bersabar dengan dugaan yang diberi. Lagipun, saya bukan seorang yang cepat berputus asa.

"Cuma apa yang menariknya kali ini, saya bukan sahaja membuat satu konsert sahaja, tetapi tiga konsert sekali gus dan ia dianggap sebagai penebus kekecewaan saya yang lepas. Lagipun, hal sebegini kerap kali terjadi bagi seseorang yang bergelar penyanyi.

"Sebelum terjadinya apa-apa, saya sudah melihat permit konsert yang akan diadakan dan saya yakin, Insya-Allah, ia akan menjadi. Apapun, saya mahu berterima kasih kerana member kesempatan untuk menunjukkan persembahan yang 'spectacular'.

Konsert 1 Inul Daratista 2010 anjuran Apex Event Network itu bakal dilangsungkan di tiga buah lokasi di Sabah iaitu Stadium Terbuka Tawau pada 29 Mei dan Padang Kompleks Sukan Keningau pada 31 Mei. Tiket bagi kedua-dua buah lokasi ini dijual pada harga RM30 dan RM50 (tempat duduk berbumbung).

Bagi konsert ketiga, ia akan diadakan secara eksklusif di Grand Ballroom Sunway Hotel Resort & Spa pada 4 Jun ini dimana ia lebih kepada konsert amal bagi mengumpul dana mengisi tabung Pertubuhan Kebajikan 1Malaysia serta Anak Yatim Islam Tawau.

Konsert eksklusif itu akan dijual kepada syarikat korporat di mana meja Platinum yang berharga RM20,000, Emas (RM10,000), Perak (RM5,000) dan Gangsa (RM3,000 dan setiap meja memuatkan 10 tempat duduk.

Muncul dengan single lagu terbaru berkonsepkan balada yang berjudul Kasih Tak Termiliki dan pastinya, bergelar seorang ibu, Inul masih lagi mampu beraksi lincah seperti biasa.

"Selepas berpantang, memang saya agak tidak selesa dengan tubuh badan saya bila bergoyang gerudi memandangkan saya agak berisi pada waktu itu. Tapi sekarang saya sudah turun 10 kilogram (kg) dan sedang kembali dengan berat ideal saya iaitu 57 kg. Sudah pasti saya masih boleh bergoyang gerudi," selorohnya.


Dipetik dari: http://kosmo.com.my


----------------------------------------------------------------------------------------------------------

mau nyer x serik....sakit kot!!! huhuhu... cian dier ak panggil inul gerudi... sepatut letak gelek baru sedap..."Inul gelek gerudi".... heheheh... ntah laa inul oiii... bleh gelek lagi kr???

@@ Followers @ @

Pembaca Berita PANAS!

Popular Posts