My Ping in TotalPing.com

Jom Layan link-link dibawah nie..

DIUGUT: 'Bayar RM3,000 jika mahu bebas'


NUR FARLIHIN kini dipercayai berada di Bangkok selepas hilang sejak Februari lalu.


GEORGE TOWN – Keluarga Nur Farlihin Yahya, 20, yang hilang sejak 14 Februari lalu kini semakin bimbang apabila menerima khidmat pesanan ringkas (SMS) ugutan menuntut wang ‘pembebasan’ gadis itu sebanyak RM3,000 daripada individu yang tidak dikenali.
Menurut kakak Nur Farlihin, Fazeliyatun, 30, dia menerima SMS itu kira-kira pukul 2 petang, 11 Oktober lalu iaitu pada hari laporan berita mengenai kehilangan adik bongsunya itu keluar di akhbar.
SMS itu menyebut: “Untuk pengetahuan mak cik sekeluarga, anak mak cik ada sama kami, dan dia sudah jadi keldai kami untuk bawa barang dengan upah yang tinggi. Kalau nak dia keluar dari jadi ahli, mak cik kena bayar RM3,000. Ini syarat keluar ahli”.
Fazeliyatun berkata, selepas menerima SMS daripada talian bernombor 017-9320324 itu, dia cuba menghubungi semula nombor berkenaan tetapi tidak dijawab.
“Sejak itu, kami tidak menerima sebarang panggilan telefon atau SMS daripada adik saya kecuali orang ramai yang ingin memberi bantuan termasuk memberi kata-kata semangat.
“Kami sekeluarga bertambah bimbang dengan nasib yang menimpanya,” katanya ketika dihubungi Kosmo! di sini semalam.

Dipetik dari: http://kosmo.com.my

@@ Followers @ @

Pembaca Berita PANAS!

Popular Posts