My Ping in TotalPing.com

Jom Layan link-link dibawah nie..

Jason Derulo ke Malaysia


NANTIKAN kemunculan Jason di Kuala Lumpur menjelang 21 Julai ini.


DIA sering menulis lagu berdasarkan pengalaman hidupnya atau mereka yang berada di sekelilingnya. Vokal serta bakat mencipta lagu telah menjadikan Jason Derulo antara penyanyi baru berbakat yang kukuh di pasaran.

Mula menulis lagu sejak berusia lapan tahun dengan inspirasi daripada irama dari radio, penyanyi berusia 20 tahun itu sudah menghadiahkan dua buah karya In My Head dan Whatcha Say. Menduduki carta muzik di seluruh dunia, Jason juga mempunyai minat mendalam terhadap lakonan.

Muziknya sarat dengan tarian dan melodi seksi. Bagaimana Jason mendapat suntikan kreativiti sebelum menulis? "Mendengar muzik dengan kuat akan membuatkan saya mendapat inspirasi dan menulis. Saya akan menari dan menyanyi bersama. Dari situ bermula sebuah lagu baru."

Pasaran muzik mungkin tidak begitu memberangsangkan tetapi lagu Jason masih mampu menarik muat turun sebanyak 700,000 kali. Album sulungnya, Jason DerĂ¼lo menggabungkan elemen pop, rock, elektornik dan R&B. "Ia sebuah album untuk pencinta muzik. Ia melambangkan semua pengaruh berbeza tetapi berasaskan pop," kata Jason.

Membesar di Florida, Jason menggubah lagu pertamanya, Crush On You pada usia lapan tahun. "Saya membesar sebagai peminat setia Michael Jackson, belajar menerusi videonya dan meniru semua gaya tariannya. Saya juga berlatih dengan menyanyi lagu Usher serta Justin Timberlake sambil meniru gaya mereka," tambahnya.

Bagi bertemu peminatnya di Malaysia, Jason akan membuat persembahan pada 21 Julai ini di Dragonfly (sebelum ini dikenali sebagai Orange). Kepada mereka yang ingin memenangi tiket eksklusif untuk persembahan Jason Derulo Live, anda hanya perlu mendengar stesen radio Hitz.FM atau menonton saluran Hitz.TV.

Selain daripada itu, anda juga boleh memuat turun lagu In My Head sebagai nada dering pemanggil dengan SMS Get Derulo dan hantarkan kepada 29000 (hanya tertakluk kepada pengguna Maxis dan Hotlink). Tiket eksklusif juga boleh didapati apabila anda membeli album Jason di Victoria Music Centre (cawangan Sungai Wang, Amcorp Mall, Bangsar) dan Speedy Video (cawangan Pavilion, GE Mall, Mid Valley dan Movie Magic, 1 Utama).


Dipetik dari : http://kosmo.com.my/

@@ Followers @ @

Pembaca Berita PANAS!

Popular Posts